Neurocampus

In mijn orientatie op de veld leren heb ik het blad ‘neurocampus, psyche en vitaliteit’ eens bekeken. Ik had er nog nooit van gehoord en op zich hoef ik me daar ook nog niet voor te schamen want het examplaar wat ik voor me heb is pas nummer 3. Er is ook een site aan gekoppeld: http://www.neurocampus.nl/. Daar is de ondertitel: Braintraining en hersengymnastiek.
Deze lijkt me meer van toepassing; bij het fysieke examplaar had ik de verwachting bij het oppakken dat het meer een achtergrond en populair wetenschappelijk tijdschrift zou zijn. Nou het blijkt toch voornamelijk bladzijdenvol hersentraining te zijn. In taal, inzich, rekenen en geheugen. Tenminste, dat onderscheid maken ze zelf.
De artikelen die erin staan naast de sommetjes, vergelijkingen etc. zijn voor mensen de meeste betrokkenen uit het Leren veld weinig schokkend: het goede van reizen is om verandering te ervaren en weer bewust een aantal taken moet doen; een vreemde taal leren is het best als je je meteen verplicht je verstaanbaar in die taal te maken etc.

Dat doet bij mij de vraag reizen voor wie dit blad nu geschreven wordt. Mocht er een doelgroep hiervoor bestaan zal dat in ieder geval met zogenaamde hersentrainingsoefeningen te maken hebben; daar is er genoeg van.

  1. Een reactie plaatsen

Geef een reactie

