lectoren.nl

Vandaag ben ik gestuit op www.lectoren.nl. Deze site heeft als ondertitel ‘forum voor praktijkgericht onderzoek’.
Ik heb even op Wikipedia moeten kijken wat nou precies een lector is. Het wordt daar omschreven als praktijkprofessor en op het forum zelf wordt ook nog gesproken over het aansturen van een kenniskring: aansturen van docenten die praktijkonderzoek doen. Dit betreft HBO instellingen.

De ontsluiting van onderzoek vindt ook plaats in de gedachte van open educatie en open acces waar ik eerder over schreef. Dit juich ik dus van harte toe.

Daarnaast ben ik ook op zoek naar zinvolle manieren om de belastingdienst als platform aan te bieden voor onderzoek. Zodanig natuurlijk dat dit een win-win is.
Er doen op dit moment 19 hogescholen aan mee. Dat lijkt wat weinig. Ronduit jammer is dat in dit lovenswaardige initiatief niet gelijk wordt opgetrokken met universiteiten. Nationaal gezien een gemiste kans.

  1. Een reactie plaatsen

Geef een reactie

